درباره

مدتی است که این ایده را در ذهن داشته‌ام که به وقایع روزانه، از دید یک “پادشاه” نگاه کنم و نتیجه‌اش را در یک وبلاگ، بنویسم. به همین دلیل، مدتی نزدیک به 6 ماه بر روی خلقیات و ویژگی‌های شخصیتی ناصرالدین شاه، مطالعه کردم و آرام آرام شروع به نوشتن نمودم.

حالا که این ایده، به مرحله‌ی اجرا رسیده است، از شما دعوت می‌شود که گاهی عصر‌هایتان را با “سلطان صاحب‌قران” بگذرانید. آفتاب‌گردان را گاهی در عمارت بیرونی و محاذی حوض می‌گذاریم و گاهی چای‌ مان را در صحرا و روی آتش عمل‌می‌آوریم.

در “کافی‌شاه” هیچ‌گاه بنا نیست به وقایع تاریخی عصر قاجار پرداخته شود و از این رو، وقایعی که در قالب یادداشت‌های این وبلاگ منتشر می‌شوند چندان سندیت تاریخی ندارند، هر‌چند در جایی که لازم باشد به واقعیت تاریخی اشاره شود، به “پاورقی" ارجاع داده می‌شود.

حکایت‌ها و روایت‌هایی که بر سر میز عصرانه‌ی شاه و در “کافی‌شاه” نقل می‌گردند، فاقد توالی زمانی صحیح هستند.

2 پیام:

Ghadeer Nabizadé گفت...

برای من در نظر اول بسیار زیبا و دلنشین بود. همچنین فرای متن، آزین وبلاگ هم ستودنی است. به امید این که صاحب خانه ای از آن خود شوید.

کافی‌شاه گفت...

ما هم دل‌مان به همین ظهارت رعایای معتبری چون شما گرم است؛ خان والا. کاش می‌شد از همین مسیر مجازی یک سرداری نفیس خلعت‌تان دهیم، بس که با پیام‌تان دل ما را شاد کردید!

ارسال پیام