مرارت دوری

تصدقت؛ بی‌تابی و دلتنگی نکن. فاصله‌ی میان کاغذ‌ها اگر ازدیاد کرده، البته از مشغولیات دولتی و مزاحمت‌های حکومتی است. لکن کلهم ساعات، شما منظور خاطرِ ما هستید. فی‌الواقع خدای تعالی، از فضل و مرحمت‌ش همه چیز به شما داده، سوای حوصله.

قوام ما، به صبر و تحمل شماست و الا تحملِ مرارتِ دوری برای ما هم خارج از طاقت شده‌است. این شب‌هایتان را از دعا به ما خالی نکنید که فی‌الحال، کمیت‌مان لنگ و راهِ دراز باقی‌است. تازیانه‌ی تقدیر هم که شهریار و رعیت نمی‌شناسد، پیچیده به گرده‌مان.

غرض، «حکایت دل بر دل‌دار» بود و استفسار احوال، که انگار تلخی روزگارمان این کاغذ را هم مستثنی نکرد. علی‌الدوام به یاد شمائیم که حلاوتِ خاطره‌تان علت حیات ماست.

3 پیام:

Mim.Danesh گفت...

صلاح ميدانيد مقاديري براي رعيت و خدمت به عاقبت ايشان وقت مبذول فرمائيد وگرنه يك چيزي آمده بنام " انقلاب " كه ميزند از آن بالا تا پائينتان را منقلب ميكند .

رعيت تان دعاگو / اضافه عرضي نيست
دو نقطه دي

میثم رشیدی گفت...

سلام بر حضرت والا
گمان می رود در روزهای پیش رو مطالب همایونی قوت بیشتری یابد وما جمله چاکران دربار را از خنده و شادی روده بر کند. لکن باید گفت که ما فقط برای شادی و لهو ولعب به این درگاه نمی آییم و آستان بوسی حضرت کافی شاه برایمان ارزنده تر است...
خداوند شاد کند شما را به حق این روزهای مبارک...

کافی‌شاه گفت...

خان والا بی‌مهری می‌کنند، و الا چاکرانِ مُلک، جملگی و دیگر رعایای معتبر کلهم گواه‌اند بر این امر که ما صبح و شام در اندیشه‌ی اصلاح‌امر خلق‌ایم و فکر معیشت‌شان لحظه‌ای خاطر عاطرمان را مرخص نمی‌کند!
مُلوک، چوپان رعیت‌اند، لکن گمارده‌ شده‌اند برای حراست از صاحت گوسپندان. «گوسپند از برای چوپان نیست. بلكه چوپان برای خدمت اوست» الغرض، لیطمئن قلوبکم، به جقه‌ی همایونی قسم ما به رفراندوم هم رضا می‌دهیم.

ارسال پیام